Thursday 14 March 2013

SHAKLEE OSTEMATRIX!!

PROMO HARGA RUNTUH MARCH 2013!!


APA KELEBIHAN SHAKLEE OSTEMATRIX?

Kalsium shaklee bukan sekadar calcium tetapi ditambah dengan unsur2 lain seperti vitamin D, Magnesium, Mangan, Zinc & Copper untuk memastikan anda mendapat penyerapan maksimum..

KALSIUM

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

MAGNESIUM

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

VITAMIN D

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

1)1000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi (highly concentrated) dan mudah diserap


2)400 mg (100% DV) magnesium bergabung dengan kalsium untuk kekuatan tulang


3)400 IU (100% DV) vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium.








ANTARA KHASIAT SHAKLEE OSTEMATRIX:
1) membantu mengurangkan risiko osteoporosis
2) membina dan memelihara tulang dan gigi yang kuat
3) membantu mengekalkan tekanan darah normal
4) membantu dalam pengecutan otot dan kelancaran sistem saraf
5) mengurangkan simptom PMS (senggugut)

No comments:

Post a Comment